Med film, content marketing och en ny webbshop har Swedish Lorry Parts fördubblat sin onlineförsäljning. Ett nära samarbete med ID16 som byggt både förtroende och tillväxt globalt.

En pedagogisk film som förklarar värdet av professionell fastighetsförvaltning. Kyrkans Fastighetssamverkan ville öka antalet förvaltningsuppdrag och skapa förståelse för varför rätt planering och kompetens är avgörande för att bevara kyrkans kulturarv – och filmen har samtidigt underlättat deras införsäljning av förvaltningstjänster.

Ny webbplats och innehållsstrategi har gett Beautiful Apartments ett stadigt flöde av nya leads. “ID16 har verkligen lyckats skapa en webbplats som attraherar och konverterar,” säger vd Manuela Zerega.

Det gick inte att bygga ut den fysiska butiken mer. Lösningen blev att öppna en butik på nätet. Där ville vi förmedla den härliga känslan i den “riktiga” trädgårdsbutiken. Och bjuda på inspiration och trädgårdstips från den kunniga personalen. Resultatet blev uppskattat av trädgårdsentusiaster över hela landet.

Att köpa en kakelugn eller en bastu på nätet kan kännas lite vågat. Då är det en stor styrka att också ha en fysisk butik med landets största utställning. Just kombinationen ger en stark och trygg köpupplevelse. Kunderna kan göra ett första urval innan de åker till butiken, eller tvärtom.

Varumärkesplattformen gör det lättare att planera marknadsföringen och komma överens internt. Det dagliga arbetet flyter smidigare när alla är överens om grunderna kring varumärket. Gemensamma kampanjer nationellt var exempelvis svåra att genomföra tidigare. Även affärsutvecklingen har fått ett tydligare fokus.

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta som teknik och pris till mjuka värden som design och stil.

ID16 ledde arbetet med att utveckla Sturegallerians vision och varumärkesplattform, som låg till grund och inspiration för arkitektarbetet och utveckling av retailmix på uppdrag av fastighetsägaren, samt för Sturegallerians löpande marknadsaktiviteter.

En total ansiktslyftning av varumärket Recab. Vidareutveckling av grafisk identitet, ny webbplats, regelbundna nyhetsbrev och utställningsmaterial. Kommunikationskonceptet förmedlar höga krav och tuffa miljöer där Recab´s datorlösningar nyttjas. De används i militära applikationer, till flyg och marina applikationer där extremt hög tillförlitlighet krävs.

Vårt mångåriga samarbete har resulterat i en omfattande produktion av inspiration och rådgivning i form av bl a butikskommunikation, kampanjer, utbildningsmaterial, produktprofileringar, utställningsmaterial, m m.