Ny webbplats, nytt innehåll och satsning på video genererar nu ett stadigt flöde av nya kundförfrågningar. “ID16 har verkligen lyckats skapa en webbplats som attraherar och konverterar våra kunder.” berättar vd Manuela Zerega. “Dessutom tycker jag det är mycket viktigt att vi kommunicerar den höga kvalitet och service som Beautiful Apartments erbjuder, och där upplever jag att marknadsföringen verkligen gör rättvisa åt vårt varumärke nu.”

En ny grafisk identitet, en förnyad webbshop avseende innehåll och design, satsning på SEO och UX samt regelbundna nyhetsbrev och aktiv närvaro i sociala medier har resulterat i mer än dubblad försäljning via webshoppen.

Det gick inte att bygga ut den fysiska butiken mer. Lösningen blev att öppna en butik på nätet. Där ville vi förmedla den härliga känslan i den “riktiga” trädgårdsbutiken. Och bjuda på inspiration och trädgårdstips från den kunniga personalen. Resultatet blev uppskattat av trädgårdsentusiaster över hela landet.

Huddinge kommun och Kungens Kurva Företagarförening anlitade ID16 för att skapa ett attraktivt varumärke för destinationen Kungens Kurva. Arbetet innefattade profilering, ny webbplats, events i samarbete med bl a IKEA, MediaMarkt och Elgiganten. Kvartalsvis utgivning av Kungens Kurva Magazine med reportage, tävlingar och annonser. Magasinet koordinerades med kampanjer, radioreklam och tävlingar on-line.

En total ansiktslyftning av varumärket Recab. Vidareutveckling av grafisk identitet, ny webbplats, regelbundna nyhetsbrev och utställningsmaterial. Kommunikationskonceptet förmedlar höga krav och tuffa miljöer där Recab´s datorlösningar nyttjas. De används i militära applikationer, till flyg och marina applikationer där extremt hög tillförlitlighet krävs.

En spännande mötesplats för kultur, utbildning och föreningsliv. ID16 vann den offentliga upphandlingen om att utveckla och bygga varumärket Messingen. Arbetet har inkluderat marknadsföring via t ex den egna webbplatsen, Facebook, events, annonsering m m.

Som ett företag som arbetar med att möjliggöra elektronisk kommunikation så kändes det viktigt att själva ha en modern och attraktiv framtoning. ID16 fick uppdraget att utveckla ett nytt kommunikationskoncept vilket bland annat utmynnat i ny grafisk identitet samt en ny webbplats med helt nyproducerat innehåll.