En ny grafisk identitet, en förnyad webbshop avseende innehåll och design, satsning på SEO och UX samt regelbundna nyhetsbrev och aktiv närvaro i sociala medier har resulterat i mer än dubblad försäljning via webshoppen.

Huddinge kommun och Kungens Kurva Företagarförening anlitade ID16 för att skapa ett attraktivt varumärke för destinationen Kungens Kurva. Arbetet innefattade profilering, ny webbplats, events i samarbete med bl a IKEA, MediaMarkt och Elgiganten. Kvartalsvis utgivning av Kungens Kurva Magazine med reportage, tävlingar och annonser. Magasinet koordinerades med kampanjer, radioreklam och tävlingar on-line.

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta som teknik och pris till mjuka värden som design och stil.

En total ansiktslyftning av varumärket Recab. Vidareutveckling av grafisk identitet, ny webbplats, regelbundna nyhetsbrev och utställningsmaterial. Kommunikationskonceptet förmedlar höga krav och tuffa miljöer där Recab´s datorlösningar nyttjas. De används i militära applikationer, till flyg och marina applikationer där extremt hög tillförlitlighet krävs.

Vårt mångåriga samarbete har resulterat i en omfattande produktion av inspiration och rådgivning i form av bl a butikskommunikation, kampanjer, utbildningsmaterial, produktprofileringar, utställningsmaterial, m m.

ID16 fick i uppdrag av Fastighetsägaren och Företagarföreningen att tydligare profilera varumärket och löpande producera Angered Centrums reklam. Uppdraget innebar en ny strategisk plattform för varumärket, ny grafisk identitet och kommunikationskoncept samt löpande planering och produktion av centrumets marknadsaktiviteter.

En spännande mötesplats för kultur, utbildning och föreningsliv. ID16 vann den offentliga upphandlingen om att utveckla och bygga varumärket Messingen. Arbetet har inkluderat marknadsföring via t ex den egna webbplatsen, Facebook, events, annonsering m m.

Som ett företag som arbetar med att möjliggöra elektronisk kommunikation så kändes det viktigt att själva ha en modern och attraktiv framtoning. ID16 fick uppdraget att utveckla ett nytt kommunikationskoncept vilket bland annat utmynnat i ny grafisk identitet samt en ny webbplats med helt nyproducerat innehåll.