En ny grafisk identitet, en förnyad webbshop avseende innehåll och design, satsning på SEO och UX samt regelbundna nyhetsbrev och aktiv närvaro i sociala medier har resulterat i mer än dubblad försäljning via webshoppen.

Huddinge kommun och Kungens Kurva Företagarförening anlitade ID16 för att skapa ett attraktivt varumärke för destinationen Kungens Kurva. Arbetet innefattade profilering, ny webbplats, events i samarbete med bl a IKEA, MediaMarkt och Elgiganten. Kvartalsvis utgivning av Kungens Kurva Magazine med reportage, tävlingar och annonser. Magasinet koordinerades med kampanjer, radioreklam och tävlingar on-line.

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta som teknik och pris till mjuka värden som design och stil.

Vårt mångåriga samarbete har resulterat i en omfattande produktion av inspiration och rådgivning i form av bl a butikskommunikation, kampanjer, utbildningsmaterial, produktprofileringar, utställningsmaterial, m m.

ID16 fick i uppdrag av Fastighetsägaren och Företagarföreningen att tydligare profilera varumärket och löpande producera Angered Centrums reklam. Uppdraget innebar en ny strategisk plattform för varumärket, ny grafisk identitet och kommunikationskoncept samt löpande planering och produktion av centrumets marknadsaktiviteter.