Ny webbplats, nytt innehåll och satsning på video genererar nu ett stadigt flöde av nya kundförfrågningar. “ID16 har verkligen lyckats skapa en webbplats som attraherar och konverterar våra kunder.” berättar vd Manuela Zerega. “Dessutom tycker jag det är mycket viktigt att vi kommunicerar den höga kvalitet och service som Beautiful Apartments erbjuder, och där upplever jag att marknadsföringen verkligen gör rättvisa åt vårt varumärke nu.”

En ny grafisk identitet, en förnyad webbshop avseende innehåll och design, satsning på SEO och UX samt regelbundna nyhetsbrev och aktiv närvaro i sociala medier har resulterat i mer än dubblad försäljning via webshoppen.

Det gick inte att bygga ut den fysiska butiken mer. Lösningen blev att öppna en butik på nätet. Där ville vi förmedla den härliga känslan i den “riktiga” trädgårdsbutiken. Och bjuda på inspiration och trädgårdstips från den kunniga personalen. Resultatet blev uppskattat av trädgårdsentusiaster över hela landet.

Att köpa en kakelugn eller en bastu på nätet kan kännas lite vågat. Då är det en stor styrka att också ha en fysisk butik med landets största utställning. Just kombinationen ger en stark och trygg köpupplevelse. Kunderna kan göra ett första urval innan de åker till butiken, eller tvärtom.