Upplands Väsby kommun PROFILERING & LÖPANDE MARKNADSFÖRING

En spännande mötesplats för kultur, utbildning och föreningsliv. ID16 vann den offentliga upphandlingen om att utveckla och bygga varumärket Messingen. Arbetet har inkluderat marknadsföring via t ex den egna webbplatsen, Facebook, events, annonsering m m.

FOLKUNIVERSITETET VARUMÄRKESSTRATEGI

Varumärkesplattformen gör det lättare att planera marknadsföringen och komma överens internt. Det dagliga arbetet flyter smidigare när alla är överens om grunderna kring varumärket. Gemensamma kampanjer nationellt var exempelvis svåra att genomföra tidigare. Även...

STRATEGI KONCEPT

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta...

AHLSELL GRAFISK IDENTITET | WEBB | KAMPANJ

En femdubbling av antalet besökare på ahsell.se samt en försäljningsökning med 100 Mkr under första året blev resultatet av förnyad webblösning, ny profilering av varumärket Ahlsell samt integrerade kampanjer i butiker och fackpress för marknadsföring...

STRATEGISK DESTINATIONSMARKNADSFÖRING

ID16 ledde arbetet med att utveckla Sturegallerians varumärkesplattform. Den användes bl a som inspiration för arkitektarbetet och utveckling av butiksmix samt ingick i den slutliga rapporten till fastighetsägaren. Dessutom ligger den till grund för Sturegallerians...