INFRAMIX WEBBPLATS & GRAFISK IDENTITET

Som ett företag som arbetar med att möjliggöra elektronisk kommunikation så kändes det viktigt att själva ha en modern och attraktiv framtoning. ID16 fick uppdraget att utveckla ett nytt kommunikationskoncept vilket bland annat utmynnat i...

Upplands Väsby kommun PROFILERING & LÖPANDE MARKNADSFÖRING

Ett hus för kultur och lärande. Det var ambitionen när multihuset Messingen tog form. En spännande mötesplats som bubblar av liv och aktivitet från tidig morgon till sen kväll. ID16´s har utvecklat varumärkesplattform och grafisk identitet...

RECAB CORPORATE DESIGN | WEB | NYHETSBREV

En total ansiktslyftning av varumärket Recab. Vidareutveckling av grafisk identitet, ny webbplats, regelbundna nyhetsbrev och utställningsmaterial. Kommunikationskonceptet förmedlar höga krav och tuffa miljöer där Recab´s datorlösningar nyttjas. De används i militära applikationer, till flyg och...

DIGITAL STRATEGI WEBSHOP DESIGN

Det gick inte att bygga ut den fysiska butiken mer. Lösningen blev att öppna en butik på nätet. Där ville vi förmedla den härliga känslan i den “riktiga” trädgårdsbutiken. Och bjuda på inspiration och trädgårdstips...

BASTUSPECIALISTEN WEBSHOP & SOCIAL MARKNADSFÖRING

Att köpa en kakelugn eller en bastu på nätet kan kännas lite vågat. Då är det en stor styrka att också ha en fysisk butik med landets största utställning. Just kombinationen ger en stark och...

FOLKUNIVERSITETET VARUMÄRKESSTRATEGI

Varumärkesplattformen gör det lättare att planera marknadsföringen och komma överens internt. Det dagliga arbetet flyter smidigare när alla är överens om grunderna kring varumärket. Gemensamma kampanjer nationellt var exempelvis svåra att genomföra tidigare. Även...

STRATEGI KONCEPT

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta...

AHLSELL GRAFISK IDENTITET | WEBB | KAMPANJ

En femdubbling av antalet besökare på ahsell.se samt en försäljningsökning med 100 Mkr under första året blev resultatet av förnyad webblösning, ny profilering av varumärket Ahlsell samt integrerade kampanjer i butiker och fackpress för marknadsföring...

MARKNADSUNDERSÖKNING VARUMÄRKESPLATTFORM

ID16 ledde arbetet med att utveckla Sturegallerians varumärkesplattform. Den användes bl a som inspiration för arkitektarbetet och utveckling av butiksmix samt ingick i den slutliga rapporten till fastighetsägaren. Dessutom ligger den till grund för Sturegallerians...

ALCRO KAMPANJER | BUTIKSKOMMUNIKATION | FÖRPACKNINGSDESIGN

Vårt mångåriga samarbete har resulterat i en omfattande produktion av inspiration och rådgivning i form av bl a butikskommunikation, kampanjer, utbildningsmaterial, produktprofileringar, utställningsmaterial, m m.