Upplands Väsby kommun PROFILERING & LÖPANDE MARKNADSFÖRING

En spännande mötesplats för kultur, utbildning och föreningsliv. ID16 vann den offentliga upphandlingen om att utveckla och bygga varumärket Messingen. Arbetet har inkluderat marknadsföring via t ex den egna webbplatsen, Facebook, events, annonsering m m.

Huddinge kommun PROFILERING & LÖPANDE MARKNADSFÖRING

Huddinge kommun och Kungens Kurva Företagarförening anlitade ID16 för att skapa ett attraktivt varumärke för destinationen Kungens Kurva. Arbetet innefattade profilering, ny webbplats, events i samarbete med bl a IKEA, MediaMarkt och Elgiganten. Kvartalsvis utgivning...

STRATEGI KONCEPT

Arkitekterna hade negativa associationer till systemväggar på grund av brister i kommunikationen. Med inspirerande inredningskoncept framtagna i 3D samt rådgivning kring hur man skapar ett profilerat och trivsamt kontor förflyttade vi fokus från hårda fakta...

AHLSELL GRAFISK IDENTITET | WEBB | KAMPANJ

En femdubbling av antalet besökare på ahsell.se samt en försäljningsökning med 100 Mkr under första året blev resultatet av förnyad webblösning, ny profilering av varumärket Ahlsell samt integrerade kampanjer i butiker och fackpress för marknadsföring...

ALCRO KAMPANJER | BUTIKSKOMMUNIKATION | FÖRPACKNINGSDESIGN

Vårt mångåriga samarbete har resulterat i en omfattande produktion av inspiration och rådgivning i form av bl a butikskommunikation, kampanjer, utbildningsmaterial, produktprofileringar, utställningsmaterial, m m.

DESTINATIONSMARKNADSFÖRING

ID16 fick i uppdrag av Fastighetsägaren och Företagarföreningen att tydligare profilera varumärket och löpande producera Angered Centrums reklam. Uppdraget innebar en ny strategisk plattform för varumärket, ny grafisk identitet och kommunikationskoncept samt löpande planering och...