Inframix upplevde att den egna marknadsföringen inte gav företaget rättvisa. Som ett företag som arbetar med att möjliggöra elektronisk kommunikation så kändes det viktigt att själva marknadsföra sig med en modern och attraktiv framtoning. I takt med att företaget växer så ökar också kraven på marknadsföringen. ID16 fick uppdraget att utveckla ett nytt kommunikationskoncept vilket bland annat utmynnat i ny grafisk identitet samt en ny webbplats med helt nyproducerat innehåll.
Viktigt med en professionell framtoning
Inframix är en ledande aktör inom byggnation av optiska fibernät. Företaget besitter teknisk spetskompetens inom optoteknik och har kapacitet att utföra kompletta nätverkslösningar till kunderna som finns inom såväl kommuner, företag, fastighetsägare och villaföreningar i både Sverige och Finland. Inframix tillhör finska infrastruktursektorn och miljardkoncernen Andament Group.
“För ett företag i framkant som Inframix, är det självklart att anlita proffs på kommunikation som förstår sig på våra behov”, berättar Rasmus Mikaelson, vd och grundare av Inframix. “Vi växer snabbt och gör allt större affärer”. Vi behövde ha ett varumärke som återspeglar den kompetens och kapacitet som vi besitter. Dessutom är det helt avgörande för oss att vi kan attrahera kunnig personal. Nu när vi börjar marknadsföra oss utanför Sverige där vi saknar upparbetade relationer så blir varumärket bara alltmer viktigt.“
“Vi valde ID16 för vi fick förtroende för att de förstod sig på våra behov och vår bransch. Arbetet att ta fram ett nytt kommunikationskoncept och ny webbplats har gått väldigt smidigt. Vi har inte haft så mycket tid själva att engagera oss och då var det skönt att de arbetade så proaktivt och fick saker att hända.
“Vi har fått mycket positiv uppmärksamhet för vårt nya kommunikationskoncept och vår nya webbplats. Jag är övertygad om att vår vässade kommunikation också har gjort det lättare för oss få nya kunder och att rekrytera bra personal. Jag är jättenöjd med ID16 och rekommenderar dem stark.”