Svenska kyrkan är landets största fastighetsägare. De lägger cirka 4 miljarder kronor per år på att hålla sina byggnader i gott skick. Men hur underhåller man skyddsklassade byggnader som kan vara upp till tusen år gamla? Och finns den kompetensen inom organisationen? ID16 fick i uppdrag att ta fram en utbildningsfilm på uppdrag av Kyrkans Fastighetssamverkan.

En ny grafisk identitet, en förnyad webbshop avseende innehåll och design, satsning på SEO och UX samt regelbundna nyhetsbrev och aktiv närvaro i sociala medier har resulterat i mer än dubblad försäljning via webshoppen.

Huddinge kommun och Kungens Kurva Företagarförening anlitade ID16 för att skapa ett attraktivt varumärke för destinationen Kungens Kurva. Arbetet innefattade profilering, ny webbplats, events i samarbete med bl a IKEA, MediaMarkt och Elgiganten. Kvartalsvis utgivning av Kungens Kurva Magazine med reportage, tävlingar och annonser. Magasinet koordinerades med kampanjer, radioreklam och tävlingar on-line.

En total ansiktslyftning av varumärket Recab. Vidareutveckling av grafisk identitet, ny webbplats, regelbundna nyhetsbrev och utställningsmaterial. Kommunikationskonceptet förmedlar höga krav och tuffa miljöer där Recab´s datorlösningar nyttjas. De används i militära applikationer, till flyg och marina applikationer där extremt hög tillförlitlighet krävs.

En spännande mötesplats för kultur, utbildning och föreningsliv. ID16 vann den offentliga upphandlingen om att utveckla och bygga varumärket Messingen. Arbetet har inkluderat marknadsföring via t ex den egna webbplatsen, Facebook, events, annonsering m m.