Id16 Angered Centrum

Destinationsmarknadsföring av Angered centrum

ID16 fick i uppdrag av Omniagruppen och den lokala Företagarföreningen att profilera varumärket och löpande producera centrumets reklam. Samarbetet inleddes med att ID16 genomförde en marknadsanalys och förtydligade köpcentrumets positionering i syfte att differentiera varumärket mot konsumenterna. Uppdraget innebar även en ny strategisk varumärkesplattform, utveckling av ny grafisk profil och kommunikationskoncept samt att löpande planera och producera centrumets reklamaktiviteter.

 

Nu kan vi sticka ut i bruset från alla andra köpcentrum

”Id16 har utvecklat ett spännande koncept som gör att vi kan sticka ut i bruset, och konkurrera om konsumenterna med Nordstan och de andra köpcentrumen i Göteborg. Det nya annonskonceptet har rönt mycket uppmärksamhet hos såväl kunder som handlare. Det lyfter fram den kulturella mångfalden på ett nytt och positivt sätt som lyckats beröra. Affischerna i centrumet har till exempel blivit så uppskattade att många besökare frågar om de kan få egna exemplar. Dessutom har den löpande projektledningen och produktionen fungerat oerhört smidigt. ID16 har varit en klippa på att hålla ihop det med leveranser, tider och budgetar.”

Christer KvarfortdtCentrumkoordinator Angered Centrum, Omniagruppen

 

Det nya konceptet andas exotiska dofter, glädje och humor

Den naturliga lösningen var att positionera Angred tydligare kring mat och hushåll samt att lyfta fram de mer nischade koncepten som Halal-charken, den lokala ostboden, torghandeln med mera. Det nya konceptet andas exotiska dofter, glädje och humor till skillnad från Nordstans trendigare modeframtoning.

Vi använde oss av en lokal profil, ”Shari” – en färgstark hiphop- och stå-upp-artist som fick agera som centrumets ansikte utåt. Han agerar även ofta konferencier vid våra events. Med torghandel och ett exotiskt doftande matutbud sticker Angered ut i mängden. Här hittar du mat från jordens alla hörn, senaste höstmodet blandat med huvuddukar och burkas. Ett ”Mecka” för såväl svenska matälskare som muslimer. Större och mindre event minst en gång i månaden kopplas samman med annonsering, erbjudanden och profilering i centrumet.

 

UPPDRAGET INNEFATTADE

  • Varumärkesplattform
  • Grafisk och kreativt koncept 
  • Design av fasadskyltning, profilprodukter m m.
  • Idéer, planering och koordinering av lokala marknadsaktiviteter 
  • Events och andra aktiviteter
  • Annonsering 
  • Radioreklam

Kontakta oss

ID16 Communication AB
Tegnérgatan 39, SE-111 61 Stockholm, SWEDEN
Tel: +46 8 545 515 00
Epost: info@id16.se
Google+

Varför ID16?

ID16 är en kommunikationsbyrå specialiserad på varumärkesutveckling och content marketing. Vill du nå ut, höja användarupplevelsen och skapa engagemang hos dina kunder och användare? Behöver du en partner som engagerar sig långsiktigt i din marknadsföring? Någon som hjälper dig att sätta upp mätbara mål och som kontinuerligt och proaktivt utvecklar dina digitala kanaler? Och dessutom regelbundet rapporterar resultatet av dina marknadsföringsinsatser.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.