Referenser

Zetas Finsmakarens Trädgård

”Vi är jättenöjda med vår nya webshop. Vi är mycket noggranna med alla detaljer för vi vill att webbplatsen ska kommunicera precis rätt känsla och här har ID16 varit mycket lyhörda.”

”Vi är jättenöjda med det resultat som ID16 hjälpt oss att åstadkomma. Vi är mycket noggranna med alla detaljer för vi vill att webbplatsen ska kommunicera precis rätt känsla och här har ID16 varit mycket lyhörda och hjälpt oss att komma rätt. Dessutom är de ju väldigt kunniga på hur det här med hur nätet och Google fungerar. En viktig fråga i våra inledande diskussioner var hur Zetas skulle kunna dra affärsmässig nytta av mitt personliga varumärke.

Id16 har hjälpt oss att arbeta mer med sökordsoptimering och vi hamnar nu i topp tre bland sökresultaten. Jag känner att vi har större kontroll över våra varumärken på nätet. ”  

 

Logo Zetas

Victoria Skoglund, ägare och kreativ chef.

Alcro Färg

”Id16 är lyhörda och har lätt att förstå vår verklighet och sätta sig in grundligt i problematik och uppdrag. Kreativt håller materialet hög klass och språk och ton är alltid väl anpassat mot respektive målgrupp.” 

”Alcro har anlitat Id16 till tusentals olika enheter under de senaste 15 åren varav jag har ansvarat för kontakten under dryga fem år. Det har handlat om allt från hela kampanjer till inspirationsbroschyrer och arbetsråd. Att kommunicera kring färg och målning har sina utmaningar. Det är en balansgång mellan behovet att inspirera och att förmedla hur det rent praktiskt och tekniskt går till. Jag tycker Id16 hanterar denna balansgång perfekt. Kreativt håller materialet hög klass och språk och ton är alltid väl anpassat mot respektive målgrupp – konsumenter eller fackfolk. Id16 är lyhörda och har lätt att förstå vår verklighet och sätta sig in grundligt i problematik och uppdrag. Och inte minst, med Id16 flyter projekten alltid snabbt, smidig och effektivt.”

Alcro logo-Id16

Eva Maslov, Print and design manager, Alcro-Beckers.


Upplands Väsby kommun

”Id16 har utvecklat ett stark varumärke åt destinationen Messingen. De driver vår marknadsgrupp och det löpande marknadsföringsarbetet och har snabbt satt Messingen på kartan. 

”Id16 förstod att tolka våra önskemål och hade en stark vision för Messingen redan då det var en byggarbetsplats. Det var särskilt inspirerande att arbeta enligt deras varumärkesprocess med arketyper. Det gav varumärket en djupare dimension och ett bra avstamp för arbetet med kommunikationen. Jag har hittills inte stött på någon annan byrå som arbetat på ett liknande sätt. I det löpande arbetet med att marknadsföra destinationen Messingen arbetar Id16 proaktivt och mycket självständigt. De driver vår marknadsgrupp på ett proffsigt och smidigt sätt och ser till göra verklighet av våra gemensamma visioner.”

Väsby logo

Johannes Wikman, Kommunikationsstrateg, Upplands Väsby kommun.


Aratron

”Sedan Id16 utvecklade vår varumärkesplattform har det blivit mycket tydligare, såväl externt som internt, vad vi står för”. 

”För oss som säljer industrikomponenter med ett stort inslag av konsultativ hjälp och teknisk rådgivning så är varumärket en av våra viktigaste tillgångar. Vi lever ju till stor del på vårt anseende. Sedan Id16 utvecklade vår varumärkesplattform har det blivit mycket tydligare såväl internt som externt vad vi står för. Id16 hjälpte oss genom en bra och tydlig process att klargöra vår positionering gentemot konkurrenterna och formulera våra styrkor och vår identitet. Något som vi aldrig skulle lyckats med på egen hand. De hade en hög förståelse för vår fackkunskap likväl som våra affärsmässiga förutsättningar och utmaningar. Resultatet blev en mycket gedigen plattform som vi ofta backar tillbaks till i våra interna diskussioner. Ett gott betyg är att vi tre år senare fortfarande arbetar efter denna plattform”.

Aratron logo- Id16

Anders Jacobsson, vd, Aratron.


Moelven Eurowand

”Vi valde Id16 för att vi upplevde att de verkligen förstod vår business och våra behov. Vi sökte efter en byrå som kunde hjälpa oss att definiera vårt varumärke och utveckla såväl kommunikationsstrategi och ett nytt kreativt sätt att kommunicera.”

”Vi valde Id16 för att vi upplevde att de verkligen förstod vår business och våra behov. Framför allt är jag oerhört nöjd med hur väl själva processen fungerat. Deras workshops och inspirationsseminarier har utbildat oss och fått oss enade kring en gemensam linje. Id16 har fångat såväl nuläget och vår vilja inför framtiden och lagt en helt ny plattform för vår kommunikation. Nya katalogen har blivit ett fantastiskt lyft och inte minst arkitekterna som vi bearbetar tycker den är jättesnygg och inspirerande. Affärsmässigt är vår nya kommunikationsplattform en mycket viktig pusselbit för att nå våra högt uppsatta tillväxtmål.”

Moelven

Peter Lindberg, vd, Moelven Eurowand.

Sturegallerian

”Id16 utvecklade en inspirerande vision och varumärkesplattform för det framtida Sturegallerian och alla inblandade konsulter.

När vi arbetade med förstudien till utveckling av Sturekvarteret fanns ett stort behov av att definiera det framtida varumärket Sturegallerian. Redan vid det första mötet med id16 kände vi att de förstod frågeställningen och våra behov då de har stor erfarenhet inom handel och branding. Dessutom var de mycket professionella och trevliga att arbeta med. Id16 ledde arbetet med att utveckla Sturegallerians varumärkesplattform där hela projektgruppen med konsulter från bl a WSP, White arkitekter, Centrumutveckling m fl kunde bidra med olika aspekter till den framtida visionen. Varumärkesplattformen användes bl a som inspiration för arkitektarbetet och utveckling av butiksmix samt ingick i den slutliga rapporten till fastighetsägaren.

Linda Marend, Marknadschef, WSP, 
Projektledare för förstudien till utveckling av Sturekvarteret.

Ortivus

”Varumärkesplattformen har hjälpt oss att hitta vad Ortivus står för”

”Reklammaterialet för MobiMed är mycket proffsigt och ett perfekt verktyg för våra säljare. Det har varit helt nödvändigt för att nå det gångna årets säljframgångar. Vi har ju fått stora order i Storbritannien och Kina. Intäkterna på MobiMed under första halvåret i år har varit 37 Mkr, att jämföra med 5 Mkr under samma period förra året. Det är också fantastiskt kul att vi lyckades även på hemmaplan då Stockholms läns landsting valde MobiMed. Ett avtal som löper över flera år, totalt värt 14 miljoner kronor. Vi har också haft stor nytta av den varumärkesplattform som Id16 tog fram. Kärnvärdena är basen för allt som vi producerar och plattformen har verkligen hjälpt oss att hitta vad Ortivus står för.”

Ortivus

Lena Moberg, Produktchef för MobiMed.

Snickers

”Perfekt balans mellan sälj och varumärkesbyggande”

”Vi sökte en byrå som kan skapa säljande kampanjer och ge våra återförsäljare effektivt stöd. Id16 kombinerar denna erfarenhet med en gedigen kunskap om byggbranschen. Vi uppskattar även Id16:s förmåga att utveckla ett nytt koncept inom de riktlinjer som gäller för vårt varumärke. Kampanjbroschyren Snickers Update distribueras till 180.000 personer i byggbranschen och går bland annat som bilaga i tidningen Byggnadsarbetaren – Sveriges största annonsorgan mot byggbranschen. Många erbjudanden fångas sedan upp med matchande SP-material i butiken. Det här är ett perfekt verktyg för oss i försäljningsarbetet. Jag tycker Id16 har hittat en perfekt balans mellan sälj och varumärkesbyggande i kampanjen. Vi bygger nu hela vår aktivitetsplan efter den. Startskottet för kvartal ett har precis gått, men vi har redan upplevt en fantastisk respons från våra handlare”, avslutar Håkan.

Snickers

Håkan Wanselius, marknadschef Snickers Original.

Hammer & Hanborg

”Banat väg för ett betydligt effektivare säljarbete”

”För oss som arbetar inom kommunikationsområdet ställs extra höga krav på vår egen kommunikation. Vår nya profil och kommunikation har gjort oss mycket tydligare och synligare på marknaden. Vilket har banat väg för ett betydligt effektivare säljarbete. Vi har nu tagit en ledande position på marknaden inom vårt område och gör vårt bästa år någonsin i år. Sedan vi inledde vårt samarbete med Id16 har vi ökat vår omsättning från ca 10 till 80 Mkr. Kommunikationen har varit en viktig förutsättning för denna framgång.”

Hammer & Hanborg

Christina Hammer, grundare och delägare, Hammer & Hanborg.

Angered Centrum

”Nu kan vi sticka ut i bruset från alla andra köpcentrum”


”Id16 har utvecklat ett spännande koncept som gör att vi kan sticka ut i bruset, och konkurrera om konsumenterna med Nordstan och de andra köpcentrumen i Göteborg. Det nya kampanjkonceptet har rönt mycket uppmärksamhet hos såväl kunder som handlare. Det lyfter fram den kulturella mångfalden på ett nytt och positivt sätt som lyckats beröra. Affischerna i centrumet har till exempel blivit så uppskattade att många besökare frågar om de kan få egna exemplar. Dessutom har den löpande projektledningen och produktionen fungerat oerhört smidigt. Id16 har varit en klippa på att hålla ihop det med leveranser, tider och budgetar.”

Angered köpcentrum

Christer Kvarfortdt, Centrumkoordinator Angered Centrum, Omniagruppen. 

Ahlsell

”Vi ökade försäljningen med 100 Mkr”

”Ahlsell Internetbutik i Sverige ökade omsättningen med cirka 200 procent efter lanseringen av den nya webbplatsen i maj till och med oktober under första halvåret. Ökningen accelererade under hösten, då de olika kampanjaktiviteterna intensifierades och fick allt större genomslag. Första året sedan lansering ökade försäljningen i internetbutiken med 100 Mkr vilket motsvarade en ökning med 150 procent. Antalet unika besökare på ahlsell.se femdubblades under samma period.”

Ahlsell

Ulf Jacks, affärsutvecklingschef, Ahlsell.

Kontakta oss

ID16 Communication AB
Tegnérgatan 39, SE-111 61 Stockholm, SWEDEN
Tel: +46 8 545 515 00
Epost: info@id16.se
Google+

Varför ID16?

ID16 är en kommunikationsbyrå specialiserad på varumärkesutveckling och content marketing. Vill du nå ut, höja användarupplevelsen och skapa engagemang hos dina kunder och användare? Behöver du en partner som engagerar sig långsiktigt i din marknadsföring? Någon som hjälper dig att sätta upp mätbara mål och som kontinuerligt och proaktivt utvecklar dina digitala kanaler? Och dessutom regelbundet rapporterar resultatet av dina marknadsföringsinsatser.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.