PPC-kampanjer (pay per click)

Skäl för att använda PPC (Pay Per Click)

  • Att få sökmotorranking även när organiska rankingen är dålig
  • Att maximera leads eller försäljning (särskilt för nya webbplatser)
  • Säljfrämjande vid lagerrensning
  • Tidsstyrda kampanjer, t ex alla hjärtans dag eller för att reagera på nyheter
  • Nya produktlanseringar, testa nya produkter eller budskap
  • Komplement till kampanjer i traditionella medier

Fördelarna med PPC

  • Snabb uppstart
  • Du betalar bara för den trafik du får
  • Möjlighet att snabbt generera trafik
  • Slå på och av efter behov
  • Budgetkontroll
  • Lätt att mäta avkastningen på investeringen (ROI)
  • Ger användbar information för din SEO-strategi

Varför börja med PPC

  • Du har total kontroll:
    • Daglig budget och månadsbudget
    • Vilka sökord som genererar visningar och klick
    • Var geografiskt din annons exponeras
    • När din annons exponeras
    • På vilken enhet annonsen visas (dator, surfplatta, mobiltelefon)
    • Över budskap i annonstext och ev. bild
    • Över dina landningssidor och uppmaningar till handling
    • Du betalar bara för klick och vi kan fokusera på de söktermer som ger bäst omvandlingar
    • Du kommer att se omedelbara resultat, medan andra tekniker tar mer tid och arbete (t ex  sökmotoroptimering eller affiliate-marknadsföring)
    • Vi kan använda PPC-data för att kvantifiera och förbättra omvandlingar på din webbplats och för att utveckla din sökmotoroptimering.


Kontakta oss

ID16 Communication AB
Tegnérgatan 39, SE-111 61 Stockholm, SWEDEN
Tel: +46 8 545 515 00
Epost: info@id16.se
Google+

Varför ID16?

ID16 är en kommunikationsbyrå specialiserad på varumärkesutveckling och content marketing. Vill du nå ut, höja användarupplevelsen och skapa engagemang hos dina kunder och användare? Behöver du en partner som engagerar sig långsiktigt i din marknadsföring? Någon som hjälper dig att sätta upp mätbara mål och som kontinuerligt och proaktivt utvecklar dina digitala kanaler? Och dessutom regelbundet rapporterar resultatet av dina marknadsföringsinsatser.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.