Är QR-kod är här för att stanna

QR-koder snabbt få vanliga acceptans. Denna enkla teknik kan användare att enkeltflytta från ett offline (tidningar, tidskrifter, hamstring, broschyr) miljö till en online-en,genom att bara använda deras smartphone kameror.

Bortsett från möjligheten att flytta användare online, QR-koder öppnar också uppfascinerande nya möjligheter för innehållsleverantörer kreatörer att engagera sin publik. Följa upp mitt tidigare inlägg i ämnet, har jag listat några av de mest innovativaanvändning av denna teknik. Kampanjerna nedan är mina personliga favoriter. I själva verket var det Tesco Sydkorea exempel som verkligen fick mig att tänka om potentialen hos denna teknik.

1) Tesco i Sydkorea: Detaljhandel jätten skapade faktiskt en virtuell butik itunnelbanan så att folk faktiskt kan göra sina inköp i väntan på sin tur hem.

2) Mytoys.de: tyska online Toystore används koderna (och Lego) för att främja Lego!

3) Chili är: QR-koder där en del av en välgörenhetsorganisation ansträngning ochverkade på marknadsföring material på bord.

4) Starbucks och Lady Gaga: Är inte säker på vem nytta mest av den här kampanjen.Min insats skulle vara den här kampanjen gjorde så mycket för att popularisera QRkoder som de två märkena använder den.

5) JC Penny: personliga meddelanden med hjälp av QR-koder. Älskar idén.

Som Penny kampanjen säger ”kanske sin magi.” Ja det är och det finns mer av denframöver, särskilt när innehållsproducenter innehålla rörlighet, tid och analys i sinaQR-kod kampanjer.

Slutligen är detta en mycket kort lista för att göra jag vet andra intressantaanvändningsområden för kod som du är medveten om.

Läs mer: http://technorati.com/business/advertising/article/5-great-qr-code-campaigns/# ixzz1pZMHTRLx

Comments are closed.

Kontakta oss

ID16 Communication AB
Tegnérgatan 39, SE-111 61 Stockholm, SWEDEN
Tel: +46 8 545 515 00
Epost: info@id16.se
Google+

Varför ID16?

ID16 är en kommunikationsbyrå specialiserad på varumärkesutveckling och content marketing. Vill du nå ut, höja användarupplevelsen och skapa engagemang hos dina kunder och användare? Behöver du en partner som engagerar sig långsiktigt i din marknadsföring? Någon som hjälper dig att sätta upp mätbara mål och som kontinuerligt och proaktivt utvecklar dina digitala kanaler? Och dessutom regelbundet rapporterar resultatet av dina marknadsföringsinsatser.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.